de toneelcentrale
toneeluitgeverij
logo2.jpg

DIRECT CONTACT OF GRATIS REPERTOIRE ADVIES? MAIL ONS OF BEL (0182-512726) ONS MET UW WENSEN!

Heeft u de titel gevonden die u zocht? Voeg deze dan toe als zichtzending. 
Als uw zending compleet is gaat u naar 'mijn zichtzending' om de verzending er van af te ronden.



Tel Aviv
Aad van der Waal

Catalogus nummer: 7278
Aantal dames: 3
Aantal heren: 6
Genre: toneelspelen
60 tot 90 minuten

plm. 75 min.

Job, Enah, Zaza, Sem, Judith, Aaron en Anouhar.
Zeven mensen die in eerste instantie weinig met elkaar gemeen lijken te hebben.
De verschillen in karakter, sociale status, activiteiten en belangstelling zijn dermate groot dat ze de overeenkomsten moeiteloos overschaduwen.
En toch zijn deze zeven mensen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Door familiebanden?
Door een gezamenlijke geschiedenis?
Door het lot?
Dit soort vragen werpt zich op tijdens het beluisteren van hun individuele verhalen.
In tegenstelling tot het zevental is de verbintenis tussen Levi en Simon direct voelbaar.
Maar wat hebben het zevental en de twee vrienden met elkaar te maken?

Aad van der Waal (1957) is een echte duizendpoot.
Hij is theaterdocent, regisseur, (toneel)schrijver, dichter, acteur, mimespeler en muzikant.
Samen met zijn partner staat hij aan de wieg van Theater Merlijn (Apeldoorn) dat in 1993 het levenslicht ziet.
Daar geeft hij toneel-, muziek- en bewegingslessen aan groepen kinderen, jeugdigen en volwassenen en schrijft en regisseert hoofdzakelijk eigen theaterstukken.
Zijn theaterproducties zijn veelal op maat geschreven en bieden plek voor een breed scala aan leerlingen.
‘Spel’ is Aad’s motor. En spel is er voor iedereen. Vanuit die overtuiging vermijdt hij zoveel mogelijk ‘auditiemomenten’ en streeft naar een sociale aanpak waarbij samenwerking en integratie de belangrijkste drijfveren zijn. Talentvolle leerlingen die later hun geluk zullen beproeven op diverse acteurs- en docentenopleidingen werken bij Theater Merlijn vruchtbaar samen met hun meer timide leeftijdgenoten, leerlingen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking en mensen met het overdrachtelijke rugzakje.
Bij het schrijven van zijn theaterstukken beschouwt Aad zijn nieuwsgierigheid naar- en verwondering over menselijk gedrag, karakterstructuren, temperamenten en motieven als de glazen van zijn bril waarvan de sterkte mede door zijn beroep wordt bepaald.
Een scherp observator.




NAAR MIJN ZICHTZENDING