de toneelcentrale
toneeluitgeverij
logo2.jpg

DIRECT CONTACT OF GRATIS REPERTOIRE ADVIES? MAIL ONS OF BEL (0182-512726) ONS MET UW WENSEN!

Heeft u de titel gevonden die u zocht? Voeg deze dan toe als zichtzending. 
Als uw zending compleet is gaat u naar 'mijn zichtzending' om de verzending er van af te ronden.



De laatste trein
Aad van der Waal

Catalogus nummer: 7276
Aantal dames: 4
Aantal heren: 2
Genre: blijspelen / komedies
30 tot 60 minuten

plm. 45 min.

8 Augustus.
De achtste van de achtste!

Welk geheim schuilt er in de hermetische curven van dit getal?
Wie is die raadselachtige zwerver met zijn duistere profetieën?
En wat hebben die gestrande treinreizigers op dat tochtige nachtelijke perronnetje met elkaar te maken?
Dat zijn de kwellende vragen in deze beklemmende ghost-story.

Treed binnen in de schemerzone, voel de kou van onverwachte mistflarden, observeer de stroomuitval, verbaas je over terugdraaiende klokwijzers maar….....
STAP NIET IN!!!!
NIET IN DIE TREIN……DIE LAATSTE TREIN!!!


Aad van der Waal (1957) is een echte duizendpoot.
Hij is theaterdocent, regisseur, (toneel)schrijver, dichter, acteur, mimespeler en muzikant.
Samen met zijn partner staat hij aan de wieg van Theater Merlijn (Apeldoorn) dat in 1993 het levenslicht ziet.
Daar geeft hij toneel-, muziek- en bewegingslessen aan groepen kinderen, jeugdigen en volwassenen en schrijft en regisseert hoofdzakelijk eigen theaterstukken.
Zijn theaterproducties zijn veelal op maat geschreven en bieden plek voor een breed scala aan leerlingen.
‘Spel’ is Aad’s motor. En spel is er voor iedereen. Vanuit die overtuiging vermijdt hij zoveel mogelijk ‘auditiemomenten’ en streeft naar een sociale aanpak waarbij samenwerking en integratie de belangrijkste drijfveren zijn. Talentvolle leerlingen die later hun geluk zullen beproeven op diverse acteurs- en docentenopleidingen werken bij Theater Merlijn vruchtbaar samen met hun meer timide leeftijdgenoten, leerlingen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking en mensen met het overdrachtelijke rugzakje.
Bij het schrijven van zijn theaterstukken beschouwt Aad zijn nieuwsgierigheid naar- en verwondering over menselijk gedrag, karakterstructuren, temperamenten en motieven als de glazen van zijn bril waarvan de sterkte mede door zijn beroep wordt bepaald.
Een scherp observator.





NAAR MIJN ZICHTZENDING