de toneelcentrale
toneeluitgeverij
logo2.jpg

DIRECT CONTACT OF GRATIS REPERTOIRE ADVIES? MAIL ONS OF BEL (0182-512726) ONS MET UW WENSEN!

Heeft u de titel gevonden die u zocht? Voeg deze dan toe als zichtzending. 
Als uw zending compleet is gaat u naar 'mijn zichtzending' om de verzending er van af te ronden.



Het Prinsentoernooi
Aad van der Waal

Catalogus nummer: 7277
Aantal dames: variabel
Aantal heren: variabel
Genre: kinderen door ouderen
60 tot 90 minuten

familievoorstelling in oosterse sferen.

26 rollen, waarvan 6 kinderen
plm. 70 minuten

Sultan Mehmet (een verwende smulpaap en feestneus) acht de tijd rijp voor een luisterrijke bruiloft.
In de eerste plaats omdat hij zich verveelt (het laatste feestje is alweer ruim een week oud).
In de tweede plaats omdat zijn oudste dochter, de beeldschone Fatima, de huwbare leeftijd heeft bereikt.
Er hebben zich inmiddels al een aantal prinsen aangemeld als huwelijkskandidaat.
De mate van sympathie die de sultan voor de jonge prinsen koestert komt wonderbaarlijk genoeg sterk overeen met de grootte van de huwelijksschat.
Fatima blijkt een stuk kieskeuriger en wijst in eerste instantie de ene na de andere prins af (tot haar vader’s niet geringe verdriet).
Bang dat het feest niet door zal gaan zet Sultan Mehmet zijn dochter onder druk en uiteindelijk stemt Fatima in haar wanhoop toe te zullen trouwen met de winnaar van het prinsentoernooi.
Wat de sultan niet weet is dat zijn dochter haar hart al heeft verpand aan een (straatarme) jongeling:
Ali Bla Bla!

Het prinsentoernooi!
Een verhaal over emmers vol tranen, geld, macht en echte liefde!

Aad van der Waal (1957) is een echte duizendpoot.
Hij is theaterdocent, regisseur, (toneel)schrijver, dichter, acteur, mimespeler en muzikant.
Samen met zijn partner staat hij aan de wieg van Theater Merlijn (Apeldoorn) dat in 1993 het levenslicht ziet.
Daar geeft hij toneel-, muziek- en bewegingslessen aan groepen kinderen, jeugdigen en volwassenen en schrijft en regisseert hoofdzakelijk eigen theaterstukken.
Zijn theaterproducties zijn veelal op maat geschreven en bieden plek voor een breed scala aan leerlingen.
‘Spel’ is Aad’s motor. En spel is er voor iedereen. Vanuit die overtuiging vermijdt hij zoveel mogelijk ‘auditiemomenten’ en streeft naar een sociale aanpak waarbij samenwerking en integratie de belangrijkste drijfveren zijn. Talentvolle leerlingen die later hun geluk zullen beproeven op diverse acteurs- en docentenopleidingen werken bij Theater Merlijn vruchtbaar samen met hun meer timide leeftijdgenoten, leerlingen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking en mensen met het overdrachtelijke rugzakje.
Bij het schrijven van zijn theaterstukken beschouwt Aad zijn nieuwsgierigheid naar- en verwondering over menselijk gedrag, karakterstructuren, temperamenten en motieven als de glazen van zijn bril waarvan de sterkte mede door zijn beroep wordt bepaald.
Een scherp observator.




 





NAAR MIJN ZICHTZENDING