• Jean Bernard-Luc en Jean-Pierre Conty / John Lanting en Jenneke van der Heiden Hé, mag ik mijn echtgenote terug?

Hé, mag ik mijn echtgenote terug?

Avondvullende 'Theater van de Lach'-klucht van Jean Bernard-Luc en Jean-Pierre Conty in een vertaling van John Lanting en Jenneke van der Heiden voor 7 personen (4 dames en 3 heren).
Artikelnummer:
05999-ZZX
Beschikbaarheid:
Op voorraad
Reviews:
€0,00
Incl. btw
Rechten aan te vragen bij: www.stichtingbredero.nl
Verplichte afname: 7 stuks (tenzij bijbestelling of digitaal manuscript)
# Pagina's: 54
Decor (toelichting): spreekkamer van een psychiater

Barend Minderman, een psychiater wil gaan scheiden van zijn vrouw Vera Vooruitlopend op de scheiding heeft hij vast zijn nieuwe vriendin, Dolly in huis gehaald die zich door het dienstmeisje Titia al mevrouw laat noemen. Juist op het moment, dat Dolly en Barend voor een weekeinde naar buiten het huis willen verlaten, staat Vera voor de deur, die weet te vertellen, dat tante Minnie een paar dagen komt logeren. Nu vormt deze suikertante van Vera het grootste struikelblok voor de scheiding. Zowel Barend als Vera zijn bang om het nieuws aan tante te vertellen. Veel tijd voor overleg krijgen ze niet, want tante staat plotseling in de kamer, zodat er niets anders opzit dan nog maar even te doen alsof zij gelukkig getrouwd zijn. Door een stuntelige poging om tante van de werkelijke situatie op de hoogte te brengen, komt tante zelfs op het rampzalige idee, dat Vera in verwachting is. Inmiddels is ook de nieuwe vriend van Vera, Freek genaamd, ten tonele verschenen, die in de paniek van het moment als de Boer, een goede vriend des huizes, aan tante wordt voorgesteld. Dolly, jaloers geworden door de noodzakelijke aandacht, die Barend aan zijn vrouw moet schenken, geeft zich dan uit voor mevrouw de Boer. De verwarring wordt nog groter als het bedtijd wordt. De vraag is natuurlijk wie bij wie moet slapen. Tante mag niet de indruk krijgen dat het mis is tussen Barend en Vera, maar tegelijkertijd mogen de nieuwe verhoudingen niet in gevaar gebracht worden. De vele afspraken lopen allemaal op niets uit door onderlinge achterdocht en de onverwachte opkomsten van tante, die, na vele vermakelijke verwikkelingen, de uiteindelijke beslissing neemt; de mannen slapen op het divanbed in de huiskamer, terwijl de vrouwen naar de echtelijke slaapkamer verhuizen. De volgende morgen zijn de problemen niet minder geworden. De dolgedraaide Titia krijgt een zenuwinstorting. Tante grijpt deze gelegenheid te baat om een gesprek onder vier ogen met het dienstmeisje te hebben. Dan blijkt dat tante heel goed weet wat er aan de hand is. Zij heeft een plannetje bedacht en vraagt Titia om haar medewerking. Zogenaamd verplettert door het nieuws over het losbandige leven van haar familie, krijgt tante een flauwte, die ogenblikkelijk voorbij is, zodra Vera en Barend zijn verdwenen om hulp te gaan halen. Tante dirigeert Dolly en Freek kordaat naar de slaapkamer en ja hoor, het klikt tussen die twee. Natuurlijk komen Barend en Vera erachter dat zij zijn bedrogen en ineens slaat de stemming om. Van scheiden willen zij niets meer weten. Het plannetje van Tante is gelukt. Aan het slot zorgt de echte de Boer die telefonisch door Tante is opgetrommeld nog voor de nodige consternatie.

Derde 'Theater van de Lach'-stuk.

0 sterren op basis van 0 beoordelingen Je beoordeling toevoegen
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »